Nämä ehdot koskevat kaikkia asiakkaita.
Build-A-Bear -edustajan, Anvol Oy:n (yritystunnus 2760806-7, osoite Mannerheimintie 20, 00100 Helsinki, Suomi) asiakassuhteissa noudatetaan Anvol Oy:n laatimia yleisiä ehtoja ja Suomen lakeja, erityisesti sopimuslakia, kuluttajansuojalakia ja kauppalakia sekä Euroopan parlamentin ja neuvoston asetusta nro 524/2013 kuluttajariitojen verkkovälitteisestä riidanratkaisusta.
1. Tilaus
1.1. Tilaus vahvistetaan Suomen Build-A-Bear– verkkokaupassa asiakkaan (jäljempänä ”ostaja”) ja Build-A-Bear -edustajan Anvol Oy:n (yritystunnus 2760806-7, osoite Mannerheimintie 20, 00100 Helsinki, Suomi) (jäljempänä ”myyjä”) välillä. Tilausvahvistus vastaa osto- ja myyntisopimuksen allekirjoittamista.
1.2. Ostaja tekee tilauksen sähköisesti sivustolla www.buildabear.fi, lisäämällä tuotteet virtuaaliseen ostoskoriin.
1.3. Tilaus astuu voimaan, kun ostaja klikkaa linkkiä ”Siirry turvalliseen ostamiseen”, maksaa tilauksen ja hyväksyy ehdot.
1.4. Tilaus astuu voimaan, kun laskun summa on saapunut Anvol Oy:n tilille.
1.5. Ostajan tulee tarkistaa ennen tilauksen vahvistamista kaikki tilaukseen liittyvät tiedot ja myös ostajan yhteystiedot tilauksen toimitusta varten.
1.6. Myyjä lähettää tilausvahvistuksen ostajan sähköpostiin. Kirjautunut asiakas näkee myös itse tilaukset ja laskut kirjautumalla asiakastililleen.
2. Hinta
2.1. Verkkokaupassa myytävien tuotteiden hinnat ilmoitetaan euroina. Kaikki hinnat sisältävät arvonlisäveron 25,5 %.
2.2. Jos tilauksen arvo on alle 70 €, toimitusmaksu Postin pakettiautomaattiin ja noutopisteeseen on 4,90 €, Postnordin pakettiautomaattiin 5,90 € tai kotiinkuljetus 9,90€.
2.3. Jos tilauksen arvo on yli 70 €, toimitus on veloituksetta.
3. Maksaminen
3.1. Ostajan tulee maksaa tilauksesta verkkokaupassa Bambora Checkout’in välityksellä. Maksutavat ovat: mobiilimaksu, verkkopankki, luottokortti.
3.2. Ostajan korttia veloitetaan suoraan oston yhteydessä Bambora Checkout -palvelun välityksellä.
4. Toimitus
4.1. Tuotteiden toimitusaika on korkeintaan 5 työpäivää (yleensä 1–2 työpäivää).
4.2. Toimitustavat ovat: kuljetus pakettiautomaattiin, postiin, kotiin tai Build-A-Bear-työpaja – Stockmann.
4.2.1. Kun paketti on saapunut, saat SMS-viestin puhelimeesi.
4.3. Ostaja on vastuussa toimituksen viivästymisestä, jos syynä on virheellinen tai epäselvä toimitusosoite.
4.4. Ostajan tulee heti tarkistaa pakkaus ja tuotteet. Jos pakkaus tai tuote on vahingoittunut, siitä tulee ilmoittaa sähköpostiin: asiakaspalvelu@buildabear.fi .
5. Valitusten käsittely
5.1. Myyjän tulee vastata 15 päivän kuluessa kirjallisesti ostajan valitukseen. Jos myyjä tarvitsee vastaamiseen enemmän aikaa hän ilmoittaa asiasta ostajalle.
5.2. Myyjä vastaa tuotteesta lakisääteisen virhevastuun mukaisesti, riippuen tuotteen iästä, hinnasta ja käyttötarkoituksesta.
5.3. Kuluttajalakiin perustuvien oikeuksien lisäksi tuotteilla voi olla myös valmistajan takuu. Takuuehdot on liitetty jokaiseen tuotteeseen, jolla on takuu.
5.4. Valmistaja ei ole vastuussa:
a) viasta, jonka ostaja on itse aiheuttanut,
b) viasta, joka johtuu siitä, että tuotetta on käytetty muuhun kuin mihin se on tarkoitettu,
c) viasta, joka johtuu siitä, että tuotetta ei ole huollettu käyttöohjeissa neuvotulla tavalla.
5.5. Jos tuote ei täytä vaatimuksia tai on viallinen ostajalla on oikeus vaatia tuotteen korjaamista, vaihtamista tai palauttamista.
5.6. Jos ostaja tekee valituksen, maksaa myyjä ensimmäisen 6 kuukauden aikana palautuskustannukset ja myös jäljellä olevien 18 kuukauden aikana, jos tuotteessa havaitaan valmistusvirhe.
5.7. Jos tuote ei täytä vaatimuksia, ostajalla on velvollisuus ilmoittaa asiasta myyjälle kahden kuukauden kuluessa vian ilmenemisestä joko sähköpostitse: asiakaspalvelu@buildabear.fi tai puhelimitse: +358 4086 87968.
Huom! Tuotteen käyttö tulee lopettaa heti, jos se on viallinen.
6. Palautus
6.1. Ostajalla on oikeus palauttaa tuotteet 14 päivän sisällä noutohetkestä alkaen.
6.2. Tuotteet tulee palauttaa noutopisteeseen, josta ne on noudettu.
6.2.1. Jos paketti saapui pakettiautomaattiin, pystyy lokerokoodilla avaamaan oven uudelleen ja palauttamaan tuotteet. Ohjeet siihen löytyvät pakettiautomaatin näytöltä.
6.2.2. Jos paketti saapui Postiin, pystyy lähetystunnuksella palauttamaan tuotteet sinne.
6.2.3. Jos paketti saapui Build-A-Bear -myymälään, pystyy palauttamaan tuotteet sinne.
6.3. Terveys- ja hygieniasyistä palautusoikeus ei koske tutteja, tuttipulloja, hygienia- ja kosmetiikkatuotteita.
6.4. Tuotteiden palauttamisesta tulee ilmoittaa sähköpostitse osoitteeseen: asiakaspalvelu@buildabear.fi. Sähköpostissa tulee ilmoittaa ostajan nimi, lähetyksen numero, tuotekoodi(t) ja palautuksen syy.
6.5. Myyjän tulee palauttaa raha 14 päivän sisällä paketin saapumisen jälkeen.
6.5.1. Paketin saapuminen takaisin myyjälle saattaa kestää myös enintään 14 päivää.
6.6. Myyjällä on oikeus vähentää palautettavasta summasta:
6.6.1. Pakkauksen tai itse tuotteen vahingosta aiheutuneet kulut.
6.6.2. Palauttamisesta aiheutuvat välittömät kustannukset, jotka ovat alkuperäisesti toimitustavasta riippumatta 5,99€.
6.6.3. Jos ostaja on valinnut muun kuin edullisimman toimitustavan myyjä ei kuitenkaan ole velvollinen palauttamaan toimitustavasta aiheutuneita ylimääräisiä kustannuksia.
6.6.4. Toimituskulut, jos ostaja palauttaa vain osan tuotteista.
6.6.5 Palautusoikeus ei koske personoituja tuotteita. Personoituihin tuotteisiin luetaan ne Build-A-Bear -hahmot, joihin on lisätty tuoksu, sykkivä sydän jne. ja muut tuotteet, jotka on valmistettu asiakkaalle erityistilauksesta.
7. Henkilötietojen käsittely
7.1. Lisätietoja henkilötietojen käsittelystä löytyy täältä ”Tietosuojakäytäntö”.
8. Muut ehdot
8.1. Anvol Oy ei vastaa ostajalle aiheutuneesta vahingosta tai toimituksen viivästymisestä, jos vahinko tai tuotteiden toimituksen viivästyminen johtuu olosuhteista, joihin Anvol Oy ei ole voinut vaikuttaa ja joiden tapahtumista ei ole voitu ennakoida eikä Anvol Oy ole voinut niistä tietää (force majeure).
8.2. Anvol Oy ratkaisee asiakkaidensa kanssa ilmenevät väärinkäsitykset rauhanomaisesti ja neuvottelemalla.
8.3. Kuitenkin jos osapuolet eivät löydä sopivaa ratkaisua, ostajalla on oikeus viedä riita kuluttajariitalautakuntaan tai ostajan asuinmaan käräjäoikeuteen.
8.4. Myyjä kiinnittää ostajan huomion verkkovälitteiseen riidanratkaisufoorumiin (ODR-foorumiin) Euroopan parlamentin neuvoston asetuksen (EU) nro 524/2013 mukaisesti, jossa kuluttajariitoja voidaan ratkaista verkkovälitteisesti. Internetiin perustuva riidanratkaisufoorumi on suunniteltu erityisesti maiden rajat ylittävien riitojen ratkaisemiseen mahdollistamalla sen, että kuluttaja/ostaja voi löytää sopivan oikeusistuinten ulkopuolisen tahon käsittelemään tietyn riidan jäsenvaltiossaan. ODR-foorumi löytyy osoitteesta: https://ec.europa.eu/consumers/odr/